Hyresgästkassan AB

Ångerrätt! Hur gör man för att ångra sitt köp?

Alltid 14 dagars ångerrätt!

Vi på Hyresgästkassan gör det inte mer komplicerat än det behöver vara. Du har alltid 14 dagars ångerrätt och för att utnyttja ångerrätten så kontaktar du oss på e-postadress: kontakt@hyresgastkassan.se

Tänk dock på att ångerrätt och avsluta medlemskap inte är samma sak. Vill du istället avsluta ditt medlemskap så gör du det här.

Du behöver dock hjälpa oss på vägen så att vi snabbt och enkelt kan lokalisera din betalning till oss som du vill ångra. Läs mer här nedan.

Vi behöver ditt för och efternamn!

I ditt mejl till oss så behöver vi ditt förnamn och efternamn för att veta vem det är som ångrar sitt köp.

Det avinummer du använde vid betalning!

Uppge ditt avinummer i mejl till oss. Avinummer är det referensnummer du uppgav i betalningen till oss på Hyresgästkassan.

Nu har vi lokaliserat betalningen!

Med hjälp av ditt för och efternamn tillsammans med avinummer har vi nu lokaliserat din betalning.

Vilken bank har du?

Vi betalar tillbaka dina pengar. Vilken bank har du kommer vi att fråga dig?

Clearingnummer

Vilket clearingnummer har du?

Kontonummer

Och till slut behöver vi ditt kontonummer, sedan är utbetalningen till ditt bankkonto igång.

Gör som många andra som delar vår bakgrund. Gå med oss på Hyresgästkassan.